Project Description
Yardımcı Olabileceğimiz Bir Hizmet Arayışınız mı var?
Günümüzde aşırı uzmanlaşma, firmaların ana faaliyet alanı dışındaki konularda zaman harcamaktan kaçınacak yollar aramasına ve varlıklarının bakım ve işletmesi için de çeşitli çözümlere ihtiyaç duymasına yol açmaktadır.
Bu olgunun doğal sonucu olarak; plazalardan alışveriş merkezlerine, konutlardan fabrikalara kadar her türlü tesisin yönetimi, teknik bakımı ve işletmesi profesyonel deneyim gerektirmektedir.
Şirketler açısından işletme, yönetim, teknik ve bakım hizmetlerini bünyelerinde barındırmak ciddi yatırım ve finansal kaynak gerektiriyor. İşletme sahipleri kuruluş ve yatırımlarını, modern ekonomi ile birlikte rekabetçi piyasada ana iş yetkinliklerine odaklanabilmek ve maliyet etkinliklerini arttırabilmek için düşük maliyetlerde yüksek hizmet alma arayışlarına ihtiyaç duymaktadır.
Bu hizmetleri S.O.S GROUP olarak biz üstlenerek sizlerin ana faaliyet alanınıza odaklanmanızı sağlıyoruz.
Genel İşletme Ve Kaynak Yönetimi
Tesisin mali yıl bütçesi Kat malikleri kurulunda görüşülerek kabul edilmediyse yönetim kurulu işletme projesini hazırlar ve usulüne uygun bir şekilde tebliğ eder. Kesinleşmiş işletme projesi çerçevesinde toplanacak avans ve aidatlar ile diğer gelirler sitenin mali bütçesini oluşturur. Bu bütçenin site ve sakinlerinin yararına kullanılması ve tüm gelir ve giderlerin belgelenerek dosyada saklanması esastır.
- Yönetim Kurulu toplantılarına konu ve gündeme göre hazırlıklı olarak katılımın sağlanması,
- Site’nin yönetim işlerinin Yönetim Planına, var ise Yönetim Talimatları/Yönetmeliğine ve Kat Mülkiyeti Yasası’na uygun olarak yürütülmesi için gerekli destek ve uyarıların yapılması,
- Toplantı tutanaklarının tutulması ve sirküle edilmesi,
- Yönetim Kurulu Kararlarının kaleme alınması,
- Yönetim Kurulu defterinin tutulması
- Duyuruların kaleme alınması
- Kat Malikleri Kurulu Toplantısı hazırlıkları yapılması,
- Genel kurul gündemi oluşturulması,
- Davet mektuplarının ve eklerinin hazırlanması,
- Haziran cetvelinin düzenlenmesi,
- İstendiğinde divan başkanlığının yürütülmesi
- Genel yıllık faaliyet raporunun hazırlanması,
- Site Yönetmeliği ’nin hazırlanması, geliştirilmesi
- Aylık faaliyet raporunun hazırlanması ve Yönetime sunulması,
- Resmi kurumlarla ilişkilerin yürütülmesi.
Güvenlik Hizmetleri Yönetimi
Özel Güvenlik Hizmetinin oluşturulması, Kontrol Ve Denetimi, Koruma ve Güvenlik Planının Hazırlanması, gerekli güvenlik tedbirlerinin alınması.
- Yerleşim alanın konumu ve şekli, hizmetlerin çeşitliliği ve standartları; göz önüne alınarak, Özel Güvenlik Hizmetinin üstün kalite ve standartlarda, uygun referanslara sahip, 5188 sayılı özel güvenlik yasası kapsamında hizmet veren, saygın bir güvenlik bir güvenlik alt yüklenicisi çalışılır.
- Bununla beraber İŞVEREN’ e karşı tek muhatap ve sorumlu S.O.S. olacaktır. Güvenlik altyüklenicisi tarafından verilecek hizmetlerin yanı sıra S.O.S. tarafından aşağıdaki hizmetler verilecektir.
- Güvenlik Konseptinin Tanımlanması
- Engelleme / Caydırma
- Algılama
- Müdahale
- Karşılama, Yönlendirme, Refakat, Kayıt
- Güvenlik Risklerinin Tanımlanması
- Dışarıdan Yönelecek Riskler (Hırsızlık, Vandalizm, Taciz, Yasa dışı eylemler)
- İçeriden Yaşanacak Riskler ( Taşeron firma çalışanlarından kaynaklanacak riskler, ziyaretçilerden kaynaklanacak riskler )
- Diğer Riskler (Yangın, Deprem, doğal afetler.)
- Güvenlik Hizmet Kalitesinin Denetlenmesi
- Güvenlik Personelinin Denetlenmesi
- Güvenlik Malzemeleri ve Tesis Güvenlik ve Emniyet Sistemleri Kullanımının Denetlenmesi
- Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi
Temizlik Hizmetleri Yönetimi
Genel temizlik, haşere ilaçlama, su deposu temizliği, çöp toplama ve atık hizmetleri temizliği hassas bir konudur. Hizmet aksiyon planı içinde günlük iş akış şemasına uygun olarak yapılmalı ve düzenli olarak kontrol edilip raporlanmalıdır.
- S.O.S., temizlik hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak amacıyla saygın, kalitesi ve referansları bütünsel hizmet verme kültürüne uygun bir temizlik alt yüklenicileri ile çalışmaktadır. Temizlik altyüklenicisi tarafından aşağıdaki hizmetler verilir. Hizmet kapsamı bunlarla sınırlı olmayıp İŞVEREN’ in talepleri ve tesisin gereksinimleri doğrultusunda teklif aşamasında belirlenir.
- Kapalı alanların (Kat holleri, merdivenleri, giriş lobisinin vs.)
- Otopark alanlarının,
- Teknik mahallerin,
- Sosyal tesislerin, spor alanlarının,
- Açık alanların daima temiz ve bakımlı tutulması,
- Bütün ortak alan ve birimlerden çöpler alınıp, hijyenik şartlara uygun şekilde, çöp biriktirme alanına taşınması verilecek temizlik hizmetlerinin kalite ve hijyen gerekliliklerine uygun yürütüldüğünün doğrulanmasına ilişkin S.O.S. tarafından verilecek yönetim hizmetleri 4 ana başlıktan oluşmaktadır;
- Temizlik Hizmet Kalitesinin Denetlenmesi
- Temizlik Personelinin Denetlenmesi
- Temizlik Malzemeleri Sarfiyatının ve Kullanımının Denetlenmesi
- Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi
Teknik İşletim Bakım/Onarım Hizmetleri Yönetimi
Elektrik, mekanik ve sıhhi tesisat sistemlerinin bakım ve kontrolü, Aydınlatma, yangın ve doğalgaz alarm sistemlerinin kontrolü, Merkezi ısıtma ve sıcak su sistemlerinin periyodik bakımları, Asansörlerin bakım anlaşmaları ve rutin bakımları, Havuz, Sauna, Fitness Salonu bakımı ve işletimi, Santral ve telefon sistemlerinin bakım ve onarımı, Elektrik trafo, jeneratör ve hidroforların bakımı, Arıtma sistemleri, su kuyusu, havuz dairesi bakımı, Klima sistemleri ve bina otomasyon sistemleri bakımı, Yangın söndürme tüplerinin periyodik bakımı ve dolumu.
Bahçe Bakım (Peyzaj) Hizmetleri Yönetimi
Günümüz koşularında tüm bitkiler daha profesyonel ilgiye gereksinim duyar. Sağlıklı bitki ve bahçe için ayda bir veya iki kez düzenli olarak bakım yapılması gerekir.
- Tüm bitkilerin ve çim alanların sulanması,
- Bitki ve çimlerin türüne ve mevsimine göre biçme ve budama işlerinin yapılması,
- Çim alanlar yabancı otlardan arındırılması,
- Yapraklı ve ibreli ağaçlar ile, diğer süs bitkilerinin bakteri, nematod, virüs ve zararlılarına karşı periyodik kontrolleri yapılarak hastalıklı bitkiler için koruyucu ve tedavi edici ilaçlamalar uygulanması,
- Bitki bazında, toprak PH faktörünün ayarlanması ile ilgili çalışmalar yapılması,
- Gerektiğinde fidanların değiştirilmesi, bozulan çimler yenilenmesi,
- İstenildiği takdirde mevsimlik çiçeklerin dikilmesi, bakımı ve değiştirilmesi,
- Zararlılar ile mücadele edilmesi ve ilaçlama.
Hukuki Hizmetler Yönetimi
Komşuluk hukuku ile iyi niyet ve dürüstlük kuralları içinde uzlaşılamayan durumlarda ve yönetim planında hüküm bulunmayan hallerde, Kat mülkiyeti hukuku, Medeni hukuk, Borçlar hukuku ve ilgili yasa hükümleri uygulanır.
- Yönetim, yönetim planı, site yönetimine ilişkin usul ve uygulamalar, anlaşmazlıkların çözülmesi konularında Yönetim Kurulu’na danışmanlık yapılması,
- Ödenmeyen aidatların hukuki takibinin gerçekleştirilmesi, gerekli ihtarnamelerin gönderilmesi, icra takiplerinin yapılması, gerektiğinde açılacak davalarda site yönetiminin temsil edilmesidir.
Kiralama Satış Hizmetleri Yönetimi
Yetkilendirildiğimiz takdirde yatırımcılarımız ve kat maliklerimizin mülklerinin değerinin korunması ve artırılmasına yönelik ikinci el satış ve bağımsız bölümlerin kiraya verilmesi hususunda aşağıdaki hizmetler sunulmaktadır:
- Kira kontratının yapılması
- Kira ve depozitonun tahsilatı (Bankaya yatırılması)
- Su, elektrik ve doğalgaz faturalarının takibi
- Site ortak gider ödemelerinin takibi
- Kiracının ulaşabileceği acil destek hattı
- Gayrimenkulünüzün tapu işlemlerinin yapılması
- Emlak vergi beyannamesinin hazırlanması ve takibi
- Kiracı tahliye taahhütnamesi hazırlanması